Blogg

Kategorier
Uncategorized

Bäst har blivit ännu bättre

TOR, JUL 09, 2020 17:52 CET

I den senaste versionen av Hoodin-plattformen introducerar vi ett nytt sätt att samarbeta om insikt och kunskap. Med en ny kontotyp för projektmedlemmar kan man bjuda in kollegor för ta del av resultaten av er omvärldsbevakning med Hoodin. Förutom att det är en fantastisk funktion så är det dessutom helt gratis att bjuda in medlemmar.

Skapa ett bättre affärsvärde från insikter och kunskap

Att dela resultaten från löpande omvärldsbevakning så att rätt personer får rätt information i tid är avgörande för att få verkligt affärsvärde. Glöm alla sammanfattande e-postmeddelanden om omvärld och nyheter som ingen läser, glöm allt tidskrävande rapport skapande och upptäck samarbete och centraliserad omvärldsbevakning.

Läs hela nyheten här

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr. 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

 Om oss

Hoodins affärsidé är att förse professionella användare med ett marknadsledande system för bevakning och hantering av digitalt innehåll. Affärsidén innefattar att erbjuda speciellt anpassade lösningar till företag inom utvalda branscher. För varje bransch finns anpassade varianter av Hoodins lösning där varje kund startar med en eller flera sådana produkter.

Kategorier
Uncategorized

CapSek ingår samarbete med 1337Works

Northern CapSek Ventures AB (”CapSek” eller ”Bolaget”) meddelar att Bolaget ingår samarbete med 1337Works AB (”1337Works”).

CapSek har ingått ett samarbetsavtal med Lundabaserade 1337Works. Samarbetet innebär bland annat att CapSek kommer i kontakt med entreprenörer och bolag som 1337Works arbetar med och därmed kan följa bolagens utveckling inför kommande kapitalrundor.

1337Works affärsidé är att bygga upp startupbolag från grunden tillsammans med erfarna entreprenörer. Det sker genom att 1337Works bidrar med såväl utveckling av affärsidéer och mjukvarukompetens som tidigt kapital.

CapSeks roll på marknaden är att investera i ett senare skede, när det är dags för A-rundor. På så vis kompletterar de båda bolagen varandra mycket bra i techbolagens finansiella ekosystem. Samarbetet kan ses som en lösning på den kapitalbrist och tröghet som ofta uppstår i marknaden när ett växande techbolag behöver ta in mer kapital i en så kallad A-runda.

Läs mer om 1337Works på https://1337works.com

– Genom samarbetet kommer vi att få tillgång till fler intressanta bolag att investera i och hjälpa vidare på deras resa. 1337Works har stor kompetens och erfarenhet av att välja ut duktiga entreprenörer med bra affärsidéer och coacha deras team mot affärsmässighet, säger Henrik Jerner, CapSeks VD.

– För oss känns det bra att kunna erbjuda våra bolag möjligheter till en lyckad A-runda. Vi är övertygade om att CapSek är en bra partner för de bolag som är mogna att ta det steget, säger Anders Dellson, VD på 1337Works.

För mer information, kontakta:

Henrik Jerner, VD Northern CapSek Ventures AB, telefon +46 761 08 65 44

Anders Dellson, VD 1337Works AB, telefon +46 70 35 999 40

Om Northern CapSek Ventures AB

Northern CapSek Ventures AB (CapSek) är ett investmentbolag med säte i Göteborg och som investerar i tillväxtbolag, främst techbolag, med skalbara affärsmodeller. Målbolagen återfinns i södra och mellersta Sverige. Investeringar görs när affärsmodellen är bevisad och målbolaget tar in expansionskapital i en så kallad A-runda. Drivkrafter för målbolagens tillväxt är digitaliseringen av samhället, det kan vara verksamheter inom Software as a Service (”SaaS”), Internet of Things (”IoT”), Computer Gaming (datorspel) eller AI/Machine Learning (”AI/ML”). CapSek investerar i både onoterade och noterade bolag.

Bolagets Mentor är Mangold Fondkommission AB som nås på ca@mangold.seeller tel: 08-503 015 50

Kategorier
Uncategorized

CapSek investerar i PubQ AB


2020-07-07 12:22:12

Northern CapSek Ventures AB (”CapSek” eller ”Bolaget”) meddelar att Bolaget blir delägare i PubQ AB i samband med PubQ AB:s nyemission.

PubQ:s affärsidé kan beskrivas som en ny typ av kassasystem för restaurangbranschen i appformat.

PubQ erbjuder en white label-app där restaurangens varumärke syns. I appen kan kroggäster sköta både beställningar och betalningar digitalt, oavsett om de beställer take away eller sitter i restaurangen. Med PubQ:s app får restaurangerna även tillgång till ett lojalitetsprogram, ett bordsbokningssystem och möjligheter till marknadsföring.

Bland PubQ:s kunder finns bland andra Barjaco (pubkedjan Pitchers med mera) och man för nu en dialog med en större internationell restaurangkedja. PubQ befinner sig nu i en fas där en stor del av arbetet handlar om att skala upp affärsmodellen och förfina sätten att ta betalt.

Läs mer om PubQ här https://pubq.se/.

– Fokus ligger helt på digitala köpkanaler. Vår lösning ger våra kunder nya möjligheter att ta betalt och samtidigt stärka sitt varumärke. Just nu gäller det ju att undvika all form av köbildning. Med vår app kan gästerna sitta kvar vid sitt bord och fortfarande hålla avstånd, säger Henrik Walldén, VD på PubQ.

– PubQ har en unik tjänst och vi ser en stor potential i bolaget. Vi ser tecken på att PubQs affärsmodell fungerar. Den mindre investering vi gör nu kan ses som en strategisk titthålsinvestering för att kunna investera mer i den kommande A-rundan, säger Henrik Jerner, CapSeks VD.

För mer information, kontakta:

Henrik Jerner, VD Northern CapSek Ventures AB, telefon 076-108 65 44

Henrik Walldén, VD PubQ AB, telefon 0736-23 52 98

Om Northern CapSek Ventures AB

Northern CapSek Ventures AB (CapSek) är ett investmentbolag med säte i Göteborg och som investerar i tillväxtbolag, främst techbolag, med skalbara affärsmodeller. Målbolagen återfinns i södra och mellersta Sverige. Investeringar görs när affärsmodellen är bevisad och målbolaget tar in expansionskapital i en så kallad A-runda. Drivkrafter för målbolagens tillväxt är digitaliseringen av samhället, det kan vara verksamheter inom Software as a Service (”SaaS”), Internet of Things (”IoT”), Computer Gaming (datorspel) eller AI/Machine Learning (”AI/ML”). CapSek investerar i både onoterade och noterade bolag.

Bolagets Mentor är Mangold Fondkommission AB som nås på ca@mangold.seeller tel: 08-503 015 50

Kategorier
Uncategorized

Noteringen ska firas på Götaplatsen!

Nästa vecka noteras CapSeks aktie på NGM. Det kommer vi att fira på Götaplatsen måndag 6 juli med start klockan 14.30. Då kommer det bland annat att ringas i noteringsklockan som är på besök från Stockholm.

Ni som följt oss ett tag har säkert uppmärksammat att det Göteborgsbaserade investmentbolaget Northern CapSek Ventures AB under nästa vecka kommer att noteras som en likvid aktie på Nordic Growth Market (NGM).

Det är givetvis en stor dag för alla som direkt och indirekt bidragit till att detta har gått i lås. Något som vi naturligtvis tycker är värt att fira tillsammans med dig.

Vi har fått lyckats få ner den obligatoriska noteringsklockan, som annars är trögrörligt placerad i den kungliga huvudstaden, till Göteborg. Bara det är en bedrift och är värt att fira!

Efter att du anmält dig (se länk nedan) är du hjärtligt välkommen att fira med oss!

Program

kl 14.30 Samling på Götaplatsen (Göteborg)

kl. 14.45 Inledande tal

kl. 15.00 Noteringsklockan ljuder

kl. 15.30 Samling på Kungsportsavenyn 32

kl. FEST

Anmälan
Använd denna länk.

Covid 19

Genom ovanstående anmälan har vi möjlighet att respektera riktlinjerna för folksamling från folkhälsomyndigheten.

Varmt välkommen

EkapAif

Kategorier
Uncategorized

Appspotr tecknar rekryteringsavtal med Monster

ONS, JUL 01, 2020 14:03 CET

Appspotr tecknar avtal med rekryteringsbolaget Monster för att genomföra ett större rekryteringsuppdrag av personal till bolaget.

Appspotr inleder en större rekryteringsrunda av personal i bolaget över sommaren och inleder ett samarbete med rekryteringsbolaget Monster för genomförandet.

Det är en större mängd tjänster som skall rekryteras och därför blir rekryteringsprocessen omfattande där Monster har stor erfarenhet, kunnande och en befintlig kandidatbank för en lyckad och snabb rekrytering.

Tjänsterna som kommer att utlysas är bl a:

  • Sales Manager
  • KAM Direct Sales
  • KAM Partners
  • Customer Success Manager
  • Lead and Market Manager
  • Customer Success Agents / Designers
  • Product Owner
  • Human Resources Manager
  • Developers, fullstack

För ytterligare information kontakta:

Patric Bottne, VD Appspotr AB (publ)

Mobil: +46 701 46 61 89

E-post: patric@appspotr.com

Om Appspotr

Appspotr erbjuder en plattform med en rik uppsättning verktyg för utveckling och publicering av professionella appar till iOS, Android och webben. Plattformen används av återförsäljare och partners som säljer skräddarsydda appar och färdiga appkoncept som en tjänst till slutkunder inom näringsliv, offentlig sektor och organisationer. Plattformen säljs också direkt till storkunder som har behov av att utveckla och distribuera interna appar inom den egna organisationen. I Appspotr koncernen ingår också Appsales som är ett helägt säljbolag som driver koncernens försäljning mot partners och återförsäljare. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appsales Sweden AB har sitt säte i Stockholm.

Om Appspotr

AppSpotr utvecklar och tillhandahåller tjänster som gör det möjligt att utveckla professionella appar, utan kunskaper om programmering.

 Kontakt

Kategorier
Uncategorized

Hoodin sammanfattar marknadsläget första halvåret 2020

FRE, JUN 26, 2020 13:24 CET

Hoodin lämnar en överblick avseende sälj- och markandssituationen för första halvåret 2020 avseende arbetet med direktkunder och partners.

Sälj- och marknadsläget 

Per dagens datum, den 26:e juni 2020 har Hoodin 341 öppna leads inom Medtech och Pharma.

Dessa leads är ackumulerat antal kontakter där dialog är påbörjad och företaget har visat ett intresse för att testa Hoodin, bokat tid för att testa, testning pågår eller har beslutat för att använda sig av Hoodin.

Av de 341 öppna leadsen är:
30 st potentiella partner
311 st potentiella direktkunder
Utöver de 341 öppna leadsen har Hoodin prospekterat och kontaktat ytterligare 412 företag under våren.

Direktkunder 

Hoodin för dialog med direktkunder av två skäl. Dels för att värva kunden som licenstagare, dels för att förmedla leads till existerande partners. Då MDR2020 flyttades fram beslutade Hoodin att lägga större fokus på försäljning gentemot direktkunder.

Av alla leads till direktkunder är 48 stycken bokade för konvertering, dvs övergång från testlicens till kommersiell licens, medan resterande anger skäl kopplade till COVID-19 samt i vissa fall en annalkande sommarsemester, bett om att få starta processen med test och konfiguration efter sommaren.

Avseende tidpunkt för konvertering så är den avhängig ett bokat tillfälle där kunden genomför en obligatorisk workshop med Hoodin för implementation av plattformen. Implementation kan ske i direkt anslutning till en testperiod eller vid ett senare tillfälle då kunden avsatt tid för det team som skall använda tjänsten.

Som nämns ovan så påverkar COVID-19 de flesta, även företag inom Medtech och Pharma.
Estimerad genomsnittlig ledtid från skapade leads till avslut är just nu  ca 3 månader längre än normalt, dvs 4-5 månader.  När COVID-19 läget stabiliseras bör ledtiden återgå till det mer normala. Vi har sedan slutet av maj noterat att det nu förefaller mer stabiliserat i de flesta europeiska länder och under samma period har vi även noterat att inkommande leads via Hoodins hemsida ökat.

Partners 

Vid sidan av de två nya strategiska partners som redovisades nyligen, Clinius (Finland) och CIMI (Japan), så finns det just nu pågående dialog med ytterligare 28 partners. Dessa är av varierande storlek, från mindre bolag om ca 10 anställda till stora bolag med +500 anställda. Anledningen till att det tar tid att värva en partner beror ofta på att en partner behöver testa och validera den tekniska plattformen enligt branschens standards. Med COVID-19 som ett extra lager över detta, har vi noterat att ledtiden växt med några månader per dialog med potentiella partnerföretag.

Övrigt 

Public sector och andra industrilösningars öppna leads är inte redovisade i siffrorna ovan då den försäljningen i mycket stor utsträckning drivs av partners.

”Vi sammanfattar våren som mer utmanande än normalt då det varit något tuffare att nå potentiella kunder och framför allt få dem att fatta beslut i närtid. Utfallet från vårt arbete under våren har gett ett visst direkt resultat, men framför allt har vi byggt upp en bra pipe för andra halvan av året. Hela teamet har lagt ett oerhört stort fokus på att starta onboarding för nya direktkunder, samtidigt som vi arbetat upp relationer med flertalet väl utvalda potentiella partners. Resan med dessa partners har kommit olika långt. Samtidigt ser vi ser att intresset för att komma igång med tjänster relaterade till MDR redan börjat komma tillbaka, och därmed ett förbättrat läge än vad vi antog tidigare i våras.” Marcus Emne, VD Hoodin. 

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes för publicering den 26:e juni 2020. 


 

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr. 
 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

 Om oss

Hoodins affärsidé är att förse professionella användare med ett marknadsledande system för bevakning och hantering av digitalt innehåll. Affärsidén innefattar att erbjuda speciellt anpassade lösningar till företag inom utvalda branscher. För varje bransch finns anpassade varianter av Hoodins lösning där varje kund startar med en eller flera sådana produkter.

Kategorier
Uncategorized

Det går att teckna sig för CapSek tills på fredag

Anmälningsperioden då det går att teckna sig för units inför noteringen av Northern CapSek Ventures på NGM Nordic SME pågår även denna vecka. Anmälningsperioden pågår till och med fredag 26 juni.

Erbjudandet omfattar maximalt 1.100.000 units (bestående av en aktie vardera), vilket med en teckningskurs på 11 kronor motsvarar 12,1 miljoner kronor. Teckningsåtaganden på cirka 65 procent eller 7,8 miljoner kronor har redan lämnats av befintliga aktieägare och externa investerare.

Två investeringsträffar återstår enligt följande: Måndag 22 juni 2020 klockan 13.00, Mangolds lokaler i Stockholm eller på capsek.se/investor-relations
Torsdag 25 juni 2020 klockan 14.00, Almis lokaler i Malmö eller på capsek.se/investor-relations

Prospektet i sin helhet finns att läsa här. Och här finns mer detaljerad information om den pågående anmälningsperioden.

Kategorier
Uncategorized

Kommuniké från årsstämma i Appspotr AB (publ)

MÅN, JUN 15, 2020 20:52 CET

Årsstämman i Appspotr AB hölls i dag i bolagets lokaler på Kungsportsavenyn i Göteborg. Stämman avlöpte väl och besluten fattades på samtliga punkter i enlighet med styrelsens förslag.

Vid årsstämman i Appspotr AB (publ) den 15 juni 2020 fastställdes resultat- och balansräkningen samt koncernresultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2019-05-01 — 2019-12-31.

Styrelseledamöterna samt VD beviljades ansvarsfrihet för förvaltningen under räkenskapsåret 2019-05-01 — 2019-12-31.

Stämman beslutade om disposition av bolagets resultat i enlighet med styrelsens förslag i årsredovisningen.

Anders Moberg Lissåker, Jim Nilsson, Peter Wendel och Göran Wolff omvaldes till styrelseledamöter.

Peter Wendel omvaldes som styrelsens ordförande.

Registrerade revisionsbolaget Frejs Revisorer AB omvaldes till revisor med auktoriserade revisorn Ulf Johansson Längvik som huvudansvarig revisor.

Arvoden till styrelse och revisor fastställdes i enlighet med förslag i kallelsen.

Stämman beslutade att anta en ny bolagsordning, i enlighet med förslaget i kallelsen, innebärande att bolagets firma ändras från AppSpotr AB till Appspotr AB och att aktiekapitalet kan ökas till maximalt 97 000 000 kr och antalet aktier till maximalt 485 000 000. Även lydelsen kring kallelse till årsstämma ändras med anledning av lagändringar som har trätt och väntas träda i kraft.

Stämman beslutade om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier m m i enlighet med det i kallelsen lämnade förslaget.

Styrelsen, Appspotr AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Patric Bottne, VD Appspotr AB (publ)

Mobil: +46 701 46 61 89

E-post: patric@appspotr.com

Om Appspotr

Appspotr erbjuder en plattform med en rik uppsättning verktyg för utveckling och publicering av professionella appar till iOS, Android och webben. Plattformen används av återförsäljare och partners som säljer skräddarsydda appar och färdiga appkoncept som en tjänst till slutkunder inom näringsliv, offentlig sektor och organisationer. Plattformen säljs också direkt till storkunder som har behov av att utveckla och distribuera interna appar inom den egna organisationen. I Appspotr koncernen ingår också Appsales som är ett helägt säljbolag som driver koncernens försäljning mot partners och återförsäljare. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appsales Sweden AB har sitt säte i Stockholm.

AppSpotr utvecklar och tillhandahåller tjänster som gör det möjligt att utveckla professionella appar, utan kunskaper om programmering.

Kategorier
Uncategorized

Stort intresse för 3.0 bland återförsäljare

Appspotr har tidigare 2020-05-13 meddelat att man startat sin globala värvningskampanj av nya användare till version 3. Nu kan bolaget presentera de första nyckeltalen från delar av kampanjen.

Värvningskampanjen pågår under hela året och inriktar sig initialt till 50 000 st utvalda användare i gamla version 2 och samt 1000 st intresserade återförsäljare som sedan tidigare lämnat intresseanmälan för att få tillgång på nya version 3. 

Kampanjen mot de 50 000 st gamla användarna kommer att pågå successivt under hela året och det är i nuläget för tidigt att lämna några nyckeltal än.

Kampanjen mot de 1000 st intresserade återförsäljarna pågår och som tidigare meddelats är målet att uppnå 10% i konverteringsgrad, dvs värva 100 st nya användare till plattformen från denna målgrupp. Kampanjen är inte klar ännu men visar i nuläget en konverteringsgrad på 30%, vilket är mycket högre än vad man räknat med.

Kampanjerbjudandet ger användaren möjligheten att använda plattformen för att bygga och lansera en PWA (Progressive Web App) utan kostnad. Användaren kan lansera fler PWA eller iOS och Android appar mot en kostnad.

Uppgradering till betalande användare sker löpande genom olika aktiviteter både i plattformen och genom kontakt från säljare och supportcenter.

Nya kampanjer förbereds hela tiden och sjösätts efterhand till olika nya målgrupper under året.

Efterhand som dessa första kampanjer är klara kommer nyckeltal av denna typ inte rapporteras för varje kampanj via pressmeddelanden utan istället vara en del av rapporteringen i bolagets delårsrapporter.

Kommentar från vd, Appspotr Patric Bottne:

– Det är mycket glädjande att se vilken fin konverteringsgrad vi just nu uppnår i målgruppen av återförsäljare som lämnat intresseanmälan. Högt över vår egen förväntan. Att nå 30% i konverteringsgrad är mycket bra och vi bedömer att denna nivå kommer hålla i sig i denna rekryteringskampanj. Varje ny målgrupp vi adresserar i våra kampanjer kommer att vara unik och vi kan inte räkna med att uppnå samma konverteringsgrader i alla kampanjer utan de kommer såklart variera från kampanj till kampanj. Men att vi så här tidigt når 30% i konverteringsgrad i en första kampanj är som sagt väldigt lovande. Detta i kombination med att vi får väldigt bra feedback från användarna som nu använder plattformen så är det mycket inspirerande för oss att nu planera och förbereda nya kampanjer. Viktigt nu är att få in volymer av användare, uppnå rätt nyckeltal och nöjda användare.

För ytterligare information kontakta:

Patric Bottne, VD Appspotr AB (publ)

Mobil: +46 701 46 61 89

E-post: patric@appspotr.com

Om Appspotr

Appspotr erbjuder en plattform med en rik uppsättning verktyg för utveckling och publicering av professionella appar till iOS, Android och webben. Plattformen används av återförsäljare och partners som säljer skräddarsydda appar och färdiga appkoncept som en tjänst till slutkunder inom näringsliv, offentlig sektor och organisationer. Plattformen säljs också direkt till storkunder som har behov av att utveckla och distribuera interna appar inom den egna organisationen. I Appspotr koncernen ingår också Appsales som är ett helägt säljbolag som driver koncernens försäljning mot partners och återförsäljare. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appsales Sweden AB har sitt säte i Stockholm.

AppSpotr utvecklar och tillhandahåller tjänster som gör det möjligt att utveckla professionella appar, utan kunskaper om programmering.

Kategorier
Uncategorized

Anmälningsperioden har startat

I dag, torsdagen 11 juni, är första dagen som det går att teckna sig för units inför noteringen av Northern CapSek Ventures på NGM Nordic SME. Anmälningsperioden pågår till och med 26 juni.

Erbjudandet omfattar maximalt 1.100.000 units (bestående av en aktie vardera), vilket med en teckningskurs på 11 kronor motsvarar 12,1 miljoner kronor. Teckningsåtaganden på cirka 65 procent eller 7,8 miljoner kronor har redan lämnats av befintliga aktieägare och externa investerare.

Den som vill ha mer information kan anmäla sig till någon av de investerarträffar som kommer att arrangeras enligt följande:
Måndag 15 juni 2020, klockan 13.00, CapSeks lokaler i Göteborg eller på capsek.se/investor-relations
Tisdag 16 juni 2020, klockan 17.30, CapSeks lokaler i Göteborg eller på capsek.se/investor-relations
Onsdag 17 juni 2020 klockan 17.30, CapSeks lokaler i Göteborg eller på capsek.se/investor-relations
Måndag 22 juni 2020 klockan 13.00, Mangolds lokaler i Stockholm eller på capsek.se/investor-relations
Torsdag 25 juni 2020 klockan 14.00, Almis lokaler i Malmö eller på capsek.se/investor-relations

Prospektet i sin helhet finns att läsa här. Och här finns mer detaljerad information om den pågående anmälningsperioden.